Tatilden sonra beslenme

tatildebeslenmeTatilin bize verdiği rahatlıkla beraber hepimiz tatilde sağlıklı beslenmeyi unutuyoruz. Tatilden döndükten sonra ise sağlıklı beslenme için bir süre mücadele verip tatilde aldığımız kiloları geri vermeye çaba harcıyoruz.

İşte kilo vermemize ve sağlıklı beslenmeye geri dönmemiz için yapmamız gerekenler:

1- Az az ve sık beslenin, öğün sayısını 6-8 öğüne çıkarabilirsiniz.
2- Her gün 2- 3 su bardağı süt içmekten vazgeçmeyin. Eger süt içmek size göre değilse bunu yoğurt yiyerekte dengeleyebilirsiniz.
3- 2-3 litre suyunuzu içmeyi sakın ihmal etmeyin.
4- Her gün 3-4 porsiyon mevsim meyvesi tüketin.
5- Öğlen ve akşam yemeklerinde salata (limon sıkılmış, zeytinyağı ve nar ekşisi ilave edilmiş) tüketin.
6- Her gün bir avuç kadar ceviz, fındık, badem tüketin.
7- Haftada en az bir öğünde kurubaklagil tüketin.
8- Sabah kahvaltıda limon suyu ilave edilmiş  çay için.
9- Haftada 2-3 öğünde ızgara balık yiyin.
10- Her gün açık havada 45- 60 dakika yürüyün.

Yorum yazın